Advies op maat

Het ideale bierassortiment voor eetgelegenheden

Assortimentsadvies op maat

Samen met het onafhankelijke onderzoeksbureau GfK hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan onder gasten van de horeca. We hebben gevraagd naar hun wensen en verwachtingen met betrekking tot bier wanneer ze verschillende typen eetgelegenheden bezoeken. We hebben uiteraard ook gekeken naar verschillen tussen geslacht en leeftijdsgroepen. Op basis hiervan kunnen we jou een onafhankelijk advies geven over welke biersoorten en -stijlen het beste aansluiten bij de wensen van jouw gasten. Zo komen we samen tot een bierassortiment dat 100% is afgestemd op jouw zaak.

Meer weten over ons op maat advies?

Maak een afspraak

Alles in huis voor jouw gasten

De biermarkt is volop in beweging. Niet alleen speciaalbieren zijn in opmars, maar ook alcoholvrij- en mixbieren worden meer en meer gedronken. Uit het GFK-onderzoek blijkt dat de bierdrinker, juist in horeca, veel waarde hecht aan een ruimere keuze aan biersoorten (42%) en een breed aanbod van bieren op tap (43%). Met ons complete, brede portfolio kunnen we perfect inspelen op de behoefte van gasten van eetgelegenheden. Zo bieden we bijvoorbeeld in het segment Tripel, dat erg geliefd is bij restaurantbezoekers, Hertog Jan Tripel, Leffe Tripel, Tripel Karmeliet en Ginette Natural Tripel.

Meer weten over onze bieren?

Bekijk ons portfolio

Creëren van de juiste bierbeleving

AB InBev ondersteunt je het hele jaar met verkoopmaterialen. Zo weten je gasten welke merken je verkoopt en kan jij deze bieren bij hen onder de aandacht brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kaasplankjes, krijtborden voor jouw dagschotels en hoogwaardige schorten. De juiste bierbeleving van onze gerenommeerde merken zorgt voor meer bierverkoop én traffic naar je zaak.

Omzetverhogende support

Naast het neerzetten van de juiste bierbeleving ondersteunen we je ook op andere manieren om je bierverkoop te stimuleren. We bieden je omzetverhogende support door middel van een gepersonaliseerde bierkaart en exclusieve merk activaties zoals de Leffe bierbrood activatie. Daarnaast bied je de consument net even wat meer met bijvoorbeeld een speciaalbier programma zoals de Hertog Jan Flextap. Daarnaast zorgen we voortdurend voor inspiratie, inspelend op bestaande en nieuwe trends. Denk bijvoorbeeld aan foodpairing, waarbij we je ideeën aandragen over hoe je dit op de kaart kunt zetten en hoe je de verkoop hiervan stimuleert. 

Kennis vergroten van je personeel

Gasten willen tegenwoordig graag nieuwe biersoorten en -smaken ontdekken. Ze verwachten van jou en je personeel hierover goed advies. Om je hier direct en eenvoudig bij te ondersteunen hebben we het kennisplatform Bier Master ontwikkeld. Door Bier Master leert het personeel alles over brouwen, proeven, serveren en foodpairing met bier. Tevens verzorgen we als onderdeel van de Bier Master, speciaal voor eetgelegenheden, Beer & Food masterclasses. 

BIER TRAINING