Het bedrijf achter

het bier

Bedrijfsprofiel

Met een portfolio van meer dan 200 merken is AB InBev de grootste brouwer ter wereld

Wereldwijd

Wereldbrouwer
AB InBev is een echte wereldbrouwer met toonaangevende posities in Noord- en Zuid Amerika, Europa en Azië. In 19 belangrijke biermarkten nemen we de eerste of tweede positie op de markt in; een unicum in de internationale brouwerijwereld. AB InBev opereert in zes zones: Noord-Amerika, Latijns Amerika Noord, Latijns Amerika Zuid, West-Europa, Centraal en Oost Europa en Azië-Pacific.

Leidende positie
AB InBev is beursgenoteerd en heeft zijn hoofdkantoor in Leuven, België. De strategie van de onderneming is erop gericht om zijn leidende positie in de belangrijkste biermarkten van de wereld te versterken, door organische groei, efficiëntie, gerichte acquisities én door de consument altijd op de eerste plaats te zetten.

Portfolio
Met eigen activiteiten en licentieovereenkomsten over de hele wereld is AB InBev een wereldbrouwer. AB InBev heeft een portfolio van ongeveer 200 merken, waaronder de drie wereldmerken Budweiser®, Stella Artois® en Beck’s®.

Oorsprong
InBev is gevormd in 2004, toen Interbrew en Companhia de Bebidas das Américas (AmBev) samen kwamen. In 2008 werd een volgende mijlpaal bereikt door het samengaan van InBev met de grootste bierbrouwer in de Verenigde Staten: Anheuser-Busch, met name bekend van het wereldwijde merk Budweiser. De nieuwe naam van het gecombineerde bedrijf is Anheuser-Busch InBev (AB InBev).

» Bezoek de corporate website

AB InBev in Nederland

Sterke merken
Onze Nederlandse organisatie is met een aandeel van circa 17% de tweede speler op de lokale markt. We voeren sterke lokale en internationale merken, zoals Jupiler, Hertog Jan, Dommelsch, Leffe, Hoegaarden en Beck’s. Onze nummer twee positie stelt ons in staat om als uitdager in de markt op te treden.

Onze droom
Het is onze droom om de Beste Bierbrouwer in een Betere Wereld te zijn. Onze missie is het aangaan van duurzame relaties met consumenten, door hen merken en ervaringen te bieden die mensen bij elkaar brengen.

Met wie?
In Nederland streven we deze droom en missie na met zo'n 550 medewerkers. Vanuit ons hoofdkantoor in Breda wordt onder meer de marketing van onze merken bepaald en de verkooporganisatie aangestuurd. Daarnaast zijn hier onze stafafdelingen gevestigd (zoals Finance en People). Verder bestaat onze organisatie uit de Dommelsche Bierbrouwerij in Dommelen, de Hertog Jan Bierbrouwerij in Arcen, 11 regionale distributiekantoren verspreid over het hele land, een landelijk distributiecentrum en een eigen Horeca Technische Service afdeling.

Consument voorop
Op al onze locaties staat de consument voorop, werken we met de beste mensen, zijn we gericht op resultaten en zorgen we ervoor dat we daar zijn waar het gebeurt: daar waar onze mensen, klanten en consumenten zijn.