Samen toewerken naar 1 juni

Beste relatie,

Wij hopen dat jij, je familie en collega’s veilig en gezond zijn in deze tijden. We kunnen weer samen vooruit kijken en voorzichtig aan de slag, nu per 1 juni de horeca weer ruimte krijgt gefaseerd op te starten. Bij ons overheerste na de persconferentie van vorige week daarom voorzichtig optimisme, maar we realiseren ons heel goed dat voor veel horecazaken het doorvoeren van de 1.5 meter samenleving een grote uitdaging is. Wij kijken er in ieder geval enorm naar uit om straks weer te mogen genieten van een mooi glas bier op een terras of in de horeca. Graag laten wij je weten hoe je op ons kunt rekenen in de aanloop naar 1 juni en stemmen we een aantal praktische zaken met je af.

Bestelling plaatsen in aanloop naar 1 juni

Een goede startvoorraad is belangrijk om per 1 juni goed te starten. We begrijpen ook dat vanwege de nog vele onzekerheden het lastig is je precieze bestelling goed in te schatten. We willen je vragen om samen met de accountmanager een eerste order te plaatsen, zodat we deze bieren tijdig voor je kunnen brouwen en leveren. Plaats daarom alvast je bestelling via onze webshop www.webshop-abinbev.com. Houd daarbij rekening met:

  • Kiezen leverdag:
    Kies je gewenste leverdag tijdens de checkout van je bestelling, na datum 18 mei. In dit filmpje vind je een uitleg. We doen zoveel mogelijk ons best om op je vaste leverdag te leveren. Gezien de verwachte drukte kan dit mogelijk afwijken, wij stellen je begrip daarvoor op prijs. Vanwege de 1.5 meter maatregelen rijden we met 1 chauffeur, waardoor we mogelijk je bestelling niet op de gewenste plek kunnen zetten. We rekenen op je hulp en begrip.
  • Invullen persoonlijk referentie nummer :
    Vul bij het persoonlijk referentie nummer de volgende tekst in: 1e order COVID-19. Op deze manier houden wij de bestelling goed in de gaten.
  • Wat gebeurt er met de bestelling als de maatregelen worden verlengd?
    Uiteraard leveren wij de bestelling dan nog niet uit en wij zullen de bestelling in ons systeem bewaren. In het geval van een verlenging kiezen wij in overleg met jou een nieuw levermoment.

 

Retouren aangebroken fusten

Zoals eerder met je gedeeld, nemen we aangebroken fusten retour tijdens de eerste levering. Deze fusten zullen we crediteren. We vragen je vriendelijk rekening te houden met:

  • Doorgeven retouren
    We horen graag van je welke fusten we retour kunnen nemen, zodat we onze logistiek daarop in kunnen richten. We vragen je daarom dit excel bestand in te vullen en terug te sturen via onze webshop door middel van een verzoek. Via dit filmpje vind je instructies hoe een verzoek in te dienen. We behandelen alleen verzoeken die via onze webshop binnen komen. Wij vragen je dit formulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen zodat we alle retouren in één keer mee kunnen nemen. Indien je de aangesloten fusten al eerder telefonisch hebt doorgegeven, zijn deze al succesvol verwerkt in ons systeem. Het is dan niet nodig om het formulier online in te dienen, tenzij je een wijziging wilt doorvoeren.
  • Klaar zetten retouren
    We vragen je alle retouren voor ons klaar te zetten op de begane grond. In verband met arbo wetgeving mogen onze chauffeurs geen retouren vanuit kelders en zolders mee retour nemen. Daarnaast willen wij het aantal mogelijke contact momenten minimaliseren.

 

Verlenging THT onaangebroken fusten

Vanwege de sluitingsperiode van de horeca is er mogelijk onaangebroken fustbier van onze merken bij jouw onderneming aanwezig. Het bier in deze ongeopende fusten is van de hoogste kwaliteit en is volkomen veilig om te drinken. Daarom hebben we – in lijn met NVWA richtlijnen – besloten om de ‘Tenminste Houdbaar Tot’ (THT) te verlengen voor fusten met THT april, mei en juni, in plaats van het weg te gooien. Fusten met THT maart nemen we retour. Onderaan deze email kan je terugvinden voor welke fusten deze THT verlenging van toepassing is.

Om de beste kwaliteit van het fustbier te waarborgen, verzoeken we je om het bier koel en donker te bewaren. Zolang het bier correct wordt bewaard, is bij de langere houdbaarheid de smaak gewaarborgd. De THT datum geeft aan in hoeverre het bier net zo smaakt als toen onze brouwers het brouwden.

Een panel van onze getrainde brouwers test en proeft de fustbieren regelmatig, om te monitoren hoe de smaak van onze bieren zich ontwikkelt over de tijd. Alle bieren waarvoor de THT wordt aangepast zijn geslaagd voor deze test. Nogmaals, deze THT verlenging is volledig in lijn met de relevante NVWA voorschriften.

Retourname niet aangesloten kelderbier

  • Zit er kelderbier in je tanks met afvuldatum tussen 25/2/2020 en 6/3/2020? Dan halen we het bier bij je op en verrekenen dit bij de eerst volgende bestelling. We nemen hiervoor verder contact met je op.

  • Zit er kelderbier met afvuldatum na 6/3/2020 in je tanks? Het is belangrijk dat dit bier voor 15 juni 2020 geopend wordt, dan kun je het serveren tot 15 juli 2020. Onze brouwers hebben hiervoor goedkeuring gegeven, in lijn met NVWA richtlijnen.


Je kunt op ons rekenen

Tijdens de sluitingsperiode lanceerden we meerdere steunpakketten om jou te helpen, we hopen dat je dat op prijs stelt. Daarnaast zijn we continu bezig met onze brancheorganisatie Nederlandse Brouwers en waar mogelijk KHN om extra steun vanuit de overheid voor de horeca te realiseren. Ook zijn we in gesprek met diverse gemeentes voor extra steun aan de horeca, zoals verruiming van de terrascapaciteit. En daar gaan we mee door. Binnenkort komen we bij je terug met praktische adviezen hoe je 1.5meter afstand kunt waarborgen in jouw onderneming en met praktische ondersteuning voor hygiëne. Houd hiervoor onze website www.horecasupport.nl goed in de gaten.

Mocht je nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met je vaste contactpersoon, want we staan voor je klaar. Via deze link vind je alle contactgegevens van onze overige teams. We wensen je veel succes in de aanloop naar 1 juni, je kunt op ons blijven rekenen.

Mark Hanssen, namens het gehele Horeca Team

Overzicht verlenging THT fusten in lijn met NVWA richtlijnen

Voor fusten met THT tot april, mei of juni 2020 verlengen we de THT met het aantal maanden zoals hieronder weergegeven. Fusten met THT maart, nemen we retour. Om de beste kwaliteit van het fustbier te waarborgen, verzoeken we je om het bier koel en donker te bewaren. Zolang het bier correct wordt bewaard, is bij de langere houdbaarheid - zoals hieronder aangegeven - de smaak gewaarborgd.