09-02-2021
Beste relatie,
Het kabinet deelde afgelopen dinsdag wederom een sombere boodschap. De lockdown wordt verlengd tot tenminste 2 maart en de horeca blijft gesloten. Het was voor ons allemaal weer een taaie boodschap, want de behoefte aan perspectief is groot. Als jouw bierpartner willen we je hierbij laten weten hoe we je de komende tijd proberen te steunen.
Uitgebreide aanvullende financiële steun overheid - maak gebruik van de pakketten
Het kabinet kondigde in januari aan extra financiële steun te bieden voor onder meer de horeca. De 'Tegemoetkoming Vaste Lasten' (TVL) is uitgebreid en de NOW 3.0 verhoogd. Vanuit diverse horecarelaties horen we dat deze maatregelen in de praktijk daadwerkelijk meer steun bieden. We raden je dan ook aan de mogelijkheden die het uitgebreide steunpakket van de overheid biedt te benutten.
Om jou te steunen kondigden we eerder aan ook volle tanks met bier kosteloos retour te halen en te vervangen door vers bier, als de horeca weer open mag. Deze maatregel komt bovenop het retournemen van aangebroken tankbier, met kosteloze vervanging door vers bier bij heropening.
Ben je huurder bij ons? Zoals al gedeeld bieden we steun met gedeeltelijke huurkwijtschelding voor de maanden november 2020 tot en met januari 2021. Uiteraard onder een aantal voorwaarden. Voor februari leveren we waar dat kan maatwerk per horecazaak. Wij verzoeken je daarom om uitdagingen en eventuele problemen steeds bespreekbaar te maken met je accountmanager, om zo samen tot een oplossing proberen te komen die past bij jouw zaak.
Perspectief voor horeca noodzakelijk
Het kabinet presenteerde dinsdag een geüpdatete routekaart voor heropening. De routekaart biedt voor veel horecazaken weinig of geen perspectief om weer verantwoord open te gaan, als de COVID-19 situatie dat toelaat. Daarom roepen we de overheid op de horeca meer perspectief te bieden voor verantwoorde heropening, ook al begrijpen we dat er voor het kabinet in deze pandemie geen gemakkelijke keuzes bestaan. We steunen hierbij de relevante brancheorganisaties, waaronder KHN, want samen staan we hierin sterker.
Hoewel er nog geen perspectief is, vinden we het belangrijk je zo goed mogelijk te helpen voor te bereiden op een verantwoorde heropening, zodra dat weer mag. Daarom zal er contact met je worden opgenomen – voor zover dat nog niet is gedaan - door ons Customer Experience team. Zij zullen samen met jou de mogelijkheden van het plaatsen van een bestelling via onze nieuwe online omgeving MyABI op voorhand bespreken. Verder zullen zij kort de nieuwe functionaliteiten van MyABI toelichten.
Natuurlijk begrijpen we dat onze e-mail jouw zorgen niet oplost. Wat we wel hopen is dat je ons bericht op prijs stelt. Blijf vooral contact opnemen met je vaste contactpersoon, bijvoorbeeld als je vragen of ideeën hebt. Via deze weg, via je accountmanager en via www.horecasupport.nl proberen we je zo goed mogelijk te voorzien van de laatste informatie vanuit onze kant. Via deze link vind je alle contactgegevens van onze overige teams.
We blijven jou heel veel succes wensen en laten we er vooral voor zorgen dat we met zijn allen veilig en gezond blijven in de komende periode.
Mark Hanssen, namens het gehele Horeca Team