Hervulbaar en recyclebaar: AB InBev Nederland wil verduurzamen

Bierbrouwer AB InBev Nederland wil dat in 2025 100 procent van zijn verpakkingen hervulbaar is en minstens 50 procent van de verpakkingen recyclebaar. De tweede bierbrouwer van Nederland maakt werk van verduurzaming. De nieuwe algemeen directeur Martin Yntema vertelt erover in Zakendoen.

 

AB InBev is goed voor 631 miljoen hectoliter bier per jaar, moederbedrijf van de merken Stella Artois, Jupiler, Leffe, Hertog-Jan en Dommelsch en na Heineken de grootste speler op de Nederlandse markt. Net als andere brouwers krijgt ook AB InBev in toenemende mate te maken met schaarste aan grondstoffen als gerst en aluminium. Vandaar ook dat de brouwer bezig is met alternatieve verpakkingen. Statiegeld op aluminium bijvoorbeeld? 5 procent van alle zwerfafval bestaat immers uit blik. Yntema: 'De vraag is of statiegeld het probleem gaat oplossen, maar de zwerfafvaldiscussie is een discussie die we moeten voeren.'

 

Bron: BNR.nl

Datum: 11 oktober 2018